به نام حضرت دوست

سلام

این روزها، نرم افزار های متعددی برای کمک به وبلاگ نویسان وجود دارد که با کمک انها، بدون اینکه نیاز باشه هر بار به صفحه اصلی وبلاگ سر بزنیم، می تونیم مطلبمون رو توی وبلاگمون منتشر کنیم. البته تمام این نرم افزار ها هم برای دسترسی به وبلاگ، نیاز به رمز عبور شما دارند پس مراقب باشید!!!

شاید در دسترس ترین نرم افزار از این گروه، افیس باشه، با نوشتن متن در صفحه ورد و انتخاب گزینه انتشار (publish)  و کمی تنظیمات که البته یک بار برای همیشه انجام میشه. به همین سادگی

نرم افزار دیگه هم که در دسترسه، نرم افزار  لایو رایتر هست که یک سری محدودیت ها داره

چندی پیش در وبلاگ با نظری مواجه شدم که نوشته بود:

سلام
من برنامه بلاگفا ادیتور 2 رو تازه نوشتم. اگر میشه اون رو توی یک پست وبلاگت معرفی کن.
برنامه قابلیت اضافه کردن ادامه مطلب رو هم داره.
خودت هم میتونی از برنامه استفاده کنی.
اگر هم میترسی رمز عبورت دزدیده بشه از برنامه توی یک وبلاگ آزمایشی استفاده کن.
متشکر و ممنونم
www.blogfaEditor.blogfa.com

***

بعد از مدتی که وقت کردم، این نرم افزار رو دانلود و امتحان کردم. از لحاظ سرعت عمل، حجم کم، امکان درج ادامه مطلب و رمز برای مطلب بسیار جالب بود اما ظاهرا با کلمات کلیدی (برچسب ها) یه ایرادی داره و اون ها رو توی وبلاگ به درستی نشون نمیده که  امیدوارم طراح محترم این نرمافزار، این ایراد رو هم بررسی و رفع کنند.

***

و اما امروز بعد از مدت ها، یک گزینه افزودنی به نام ScribeFire Next رو توی این ادرس دیدم و امتحان کردم که بعد از اینکه تنظیمات وبلاگ رو بطور دستی وارد کنین، بصورت یکی از گزینه های کلیک راست در نرم افزار فایر فاکس فعال میشه و به سادگی و با انتخاب متن، کلیک راست روی اون و انتخاب عنوان مطلب و زدن دکمه ارسال، متن انتخابی در وبلاگ شما نمایش داده میشه. این افزونه یا extension روی موزیلا، سفری، گوگل کروم و اپرا قابل نصبه البته از این ادرس و بسیار به درد دوستانی می خوره که کارشون در وبلاگ نویسی، کپی پیست کردنه یعنی کاری به تولید محتوا ندارن بلکه مطالب وبلاگ ها و سایت های دیگه رو با کمال افتخار، کپی پیست می کنن و این نرم افزار، کارشون رو راحت کرده!!! چون دیگه حتی یاز به کپی و پیست نیست، فقط متن رو انتخاب کن، روش کلیک راست کن و گزینه blog it رو بزن. به همین سادگی.

البته ایراداتی هم داره از جمله عدم امکان درج ادامه مطلب و کلمات کلیدی برای سرویس دهنده هایی مثل بلاگفا.