سلام

سلام بر تو ای فرستاده خوبی ها، ای مهربانترین فرشته خاک. تو از ملکوت آسمان به زمین فرا خوانده شدی تا انسان را با معنای واقعی اش آشنا کنی. تو، آفتاب روشن حقیقت بودی در شام تیره زندگی. از مشرق دلها برآمدی و اکنون، آسمان تب دار غروب جانگداز توست.

فرارسیدن سالروز رحلت پیامبراکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) و شهادت امام حسن مجتبی و اما رضا (علیهم السلام) را تسلیت عرض می کنم.

 

در چند روز آخر از زندگى رسول اکرم (ص) آن بزرگوار در مسجد پس از انجام نماز صبح فرمود:

“اى مردم! آتش فتنه‏ ها شعله ‏ور گردیده و فتنه‏ ها همچون پاره‏هاى امواج تاریک شب روى آورده است. من در روز رستاخیز پیشاپیش شما هستم و شما در حوض کوثر بر من در می آئید. آگاه باشید که من  درباره ثقلین از شما می پرسم، پس بنگرید چگونه پس از من درباره آن دو رفتار می کنید، زیرا که خدای لطیف و خبیر مرا آگاه ساخته که آن دو از هم جدا نمی شوند تا مرا دیدار کنند. آگاه باشید که من آن دو را در میان شما به جای نهادم
( کتاب خدا و اهل بیتم ). بر ایشان پیشی نگیرید که از هم پاشیده و پراکنده خواهید شد و درباره آنان کوتاهی نکنید که به هلاکت می رسید.”

***

پیامبر اکرم حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) در جواب این سؤال که خداوند متعال چرا و به چه هدفی او را به پیامبری مبعوث نموده، فرمود:« انّی بُعثت لأتمّم مکارم الاخلاق.»(1) همانا من مبعوث شدم تا بزرگواری های اخلاق را کامل کنم. دقت در این جمله، جایگاه والای اخلاق را در اسلام و رسالت پیامبر(صلی الله علیه و آله) به خوبی روشن می سازد.

***

بیاییم بصیر باشیم تا در دام فتنه ها نیفتیم و با اخلاق

التماس دعا